Stiinta si tehnologia nu stau pe loc si ne uimesc pe zi ce trece. Cel mai nou exemplu este o parcare subterana pentru biciclete din Tokyo, care arata mai degraba ca un mecanism complex desprins parca din scenele unui film stiinţifico-fantastic. Pe strazile aglomerate din Japonia, fiecare metru patrat ȋn plus conteaza, ceea ce face investitia orasului în aceasta solutie aparent complexa un mod sensibil de a aborda atȃt problema depozitarii bicicletelor cȃt si a furtului acestora.
Pentru a „parca” bicicleta, avansati pana la intrarea în parcare. Cipul montat pe furca din fata a mijlocului de transport pe doua roti indica sistemului ca sunteti utilizatorul acestei parcari. Imediat ce se deschid usile, roata din fata este blocata, iar bicicleta este preluata de un lift special care o transporta pana în subteran. Cum va puteţi primi bicicleta înapoi? Foarte simplu… Apropiaţi cardul magnetic de sistemul de scanare. Acesta identifica imediat locul ocupat de bicicleta dumneavoastra si în mai putin de un minut o readuce la suprafata.
Construita de firma japoneza de design Giken Ltd., parcarea subterana pentru biciclete (Eco Cycle Anti-Seismic Underground Bicycle Park) este robotizata si respecta normele ecologice si anti-seismice. O astfel de parcare subterana pentru biciclete, ocupa o suprafata relativ mica. Partea exterioara a parcarii este de doar cȃţiva metri latime si 7 metri lungime, dar subteran, complexul în forma de cilindru are mai mult de 8 metri în diametru si 11 metri în adȃncime, astfel ȋncȃt poate gazdui pana la 800 de biciclete.
Surprinzator nu este faptul ca exista deja ȋn Japonia, ci ca alte state nu au adoptat acest sistem. Chiar daca ȋn unele orase pot aparea probleme (panza freatica, de exemplu), ideea poate fi adaptata, fiind posibila amenajarea unor spatii deja existente, cum ar fi statii de metrou abandonate.