Afaceri, Noutati

Curierul vine pe bicicleta

O activitate relativ noua pentru Romania, curieratul pe bicicleta incepe, incet-incet, sa prinda viteza. Sa trimiti sau sa primesti un colet la timp, intr-un oras ca Bucuresti, se poate dovedi a fi o adevarata misiune imposibila, deoarece rareori strazile nu sunt sufocate de mii si mii de masini. Inspirati din filmele americane, mai multi tineri cu initiativa si rezistenta fizica au pus bazele unor firme de curierat pe bicicleta, un business care creste odata cu inflorirea comertului online din Romania. Desi doi din cei trei pioni principali care activeaza pe aceasta piata abia se apropie de prima aniversare, au evoluat extrem de repede reusind sa atraga clienti din cele mai diverse categorii de business, marele lor atu fiind timpul de livrare de maximum doua ore de la primirea comenzii. Dupa toate indiciile, viitorul transportului de colete din spatiile urbane aglomerate apartine bicicletei.

Curieratul pe bicicleta practicat de liderii din acest domeniu este mai mult decat o afacere. Scopul comun al acestora este transformarea capitalei intr-un oras mai prietenos cu pietonii. Mai mult decat atat, bicicleta este una dintre cele mai eficiente arme de combatere a emisiilor de gaze din aglomerarile urbane. Deschizatori de drumuri ai curieratului pe bicicleta au fost Ariel Constantinof si colegii sai de la Tribul, prima astfel de firma de curierat din București, infiintata in 2010, pur si simplu din pasiunea pentru libertatea pe care o ofera pedalatul. Cei sapte curieri din Tribul fac aproape 100 de km pe zi, fiecare, salvand pana in prezent aproximativ 10 tone de potential CO2 emis de masinile ce ar fi facut livrarile in locul lor. Veteranii sunt urmati indeaproape de Sinapseria, antrepriza pornita de Andrei Gaitanaru, si Kyklos, cea mai noua firma de curierat pe bicicleta din capitala, fondata de Antonis si Maxime, doi tineri care au lucrat ca mesageri in Paris. Desi au pornit la drum recent, ambele au reusit sa creasca si sa-si gaseasca clienti in randul multinationalelor.

Nici provincia nu se lasa mai prejos, aparand firme de curierat pe bicicleta in Cluj (Velo Express), Timisoara si Arad (Curier pe Bicicleta) sau Iasi (BiciCurier), unde atat tarifele, cat si piata sunt mai reduse decat in Bucuresti, si anume un tarif mediu de 9.9 lei pentru livrarile obisnuite (30-99 de minute), fata de 15-20 lei. Unde nu exista firme, curierii care lucreaza individual isi promoveaza serviciile pe propriile pagini de Facebook. In 2014, aproximativ 655.000 de europeni lucrau in industria velo din Uniunea Europeana, care include productia de biciclete, cicloturismul, infrastructura si serviciile. In acest sector, ritmul angajarilor este in continua crestere, fiind estimat, in 2020, la 1 milion de locuri de munca, potrivit unui studiu al Federatiei Europene de Ciclism.

ARTICOLE ASEMANATOARE

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *