Shimano lanseaza noul grup XT M8000
Japonezii de la Shimano au anuntat lansarea noului grup XT M8000, care „împrumuta” numeroase tehnologii de la XTR M9000, inclusiv transmisia de 11 viteze în combinatie cu o foaie, doua sau trei printr-o noua caseta de pinioane de 11-42 dinti. Manetele de frana seamana foarte bine celor XTR, multumita cilindrilor integrati. Designul minimalist si culoarea neagra ofera o nota de eleganta si ar arata bine pe orice bicicleta. Shimano nu a anuntat înca disponibilitatea si aria de preturi. Mai jos va vom prezenta cateva specificatii ale noului grup.
Noua caseta de pinioane în combinatie de 11-42 dinti vine ca raspuns la plangerile legate de compatibilitatea cu sistemele „1x”. Shimano are acum posbilitatea de a „gusta” din sistemul 1x SRAM. Exista si o caseta 11-40, pentru angrenaje cu doua sau trei foi.
Optiunea cu o singura foaie vine într-o gama de 30, 32 si 34 de dinti. Aceasta va oferi o arie echivalenta sistemelor SRAM 1×11.
Versiunea dubla(doua foi) va fi cu siguranta cea mai vanduta. In pofida faptului ca angrenajele cu o singura foaie sunt „hype”, exista ciclisti ce prefera o gama mai larga a combinatiilor de viteze decat cea oferita de angrenajele single. Noile angrenaje duble Shimano XT M8000, vor fi disponibile în urmatoarele configuratii: 34-24, 36-26 si 38-28.
Lasand la o parte ce spune marketingul, exista înca ciclisti ce prefera angrenajele cu 3 foi. Noul angrenaj triplu Shimano XT M8000 va fi diponibil într-o singura configuratie si anume: 22-30-40.
Tehnologia Side Swing pentru schimbatoarele de foi a fost introdusa o data cu XTR, cu un an în urma, dar nu a apucat sa se bucure de recunostinta meritata. Side Swing permite o degajare imbunatatita fata de anvelopa si reduce drastic efortul la schimbarea vitezelor. Daca va plac transmisiile în doua/ trei trepte, o sa ramaneti placut surprinsi de noile schimbatoare de foi Shimano XT M8000 Side Swing. Vor fi disponibile în toate posibiltatile de montare.
Schimbatorul de pinioane a fost reproiectat cu geometrie noua pentru îmbunatatirea stabilitatii. Dispune si de un nou sistem de ajustare ce da optiunea ciclistilor de a aleage între usurinta schimbarii vitezelor si întinderea lantului. In combinatie cu sistemele 1x sau 2x se va folosi varianta GS, în timp ce pentru sistemele cu 3x va fi nevoie de varianta SGS.
S-a dovedit ca levierele lungi ale manetelor reduc efortul la schimbarea vitezelor. Cu ajutorul cablului OPTISLICK efortul la schimbarea vitezelor este redus cu 20%. Pe langa latura ergonomica, Shimano garateaza îmbunatatirea acuratetii fiecarei viteze indexate.
Shimano continua sa modifice modul de atasare a sistemelor de integrare I-Spec. Modelul M8000 se va pozitiona exact sub maneta de frana.
Cu exceptia trasaturilor grafice, etrierul XT M8000 pare neschimbat.
Pe de alta parte, maneta de frana are un design sleek, beneficiaza de un cilindru integrat similar manetelor XTR. Tot de aici, împrumuta si tehnologia Servo Wave, care îmbunatateste modulatia. Franele Shimano XT au deja un renume pentru putere si fiabilitate, însa gurile rele spun ca au avut tot timpul o lipsa de modulatie. Integrarea tehnologiei Servo Wave urmeaza sa deomnstreze contrariul.
Pedalele SPD au ramas aproape neschimbate, înca de la începuturi. Au avut parte totusi de mici modificari ce tin de proiectare. Atat noile variantele Trail cat si cele Race ofera suprafata de contact mai mare pentru confort si stabilitate.
Rotile Trail si Race vor fi putin mai late ajungand la 22, respectiv 24 milimetrii latime interioara. Ambele versiuni vor fi tubeless, construite manual cu cate 28 de spite.
Butucii Shimano au fost întotdeauna fiabili, variantele XT fiind recomandate de orice mecanic care stie ce înseamna siguranta, silentiozitatea si usurinta ce care o presupune mentenanta lor.